Joomla TemplatesJoomla HostingWeb Hosting <
Banner

NK atletiek

maandag 1 augustus, 2011

Gisteren was het tijd voor de wedstrijd van het jaar, het Nederlands Kampioenschap 5000m. Vorig jaar had ik hier goed behaald, iets wat dit jaar erg moeilijk zou worden. Vorig jaar was het een boemel race, waarbij ik zelf mijn tactiek kon doorvoeren en het in de eindsprint kon afmaken. Dit jaar had Ilse Pol het plan om hard te openen, de eerste km ging in 3.05. Daarna ging het gas er wat af, maar Miranda Boonstra nam de kop. Doordat het tempo nog aardig werd vastgehouden, bleef er een kopgroep van 4 (ook met Andrea Deelstra) over en waren we goed los van de rest van de groep. Tijdens de race wist ik al dat een medaille halen erg moeilijk zou worden, maar ik wist ook dat brons nog steeds wel haalbaar was. Helaas kon ik niet reageren op de tempoversnelling van Ilse na 3000m. Hierdoor moest ik het groepje laten gaan, wat hierdoor ook uit elkaar was gevallen. Ik bleef wat zicht hebben op nr 3, Andrea, maar zij bleef goed tempo lopen en het gaatje werd helaas niet kleiner. Ik eindigde op de 4e plek in een tijd van 16.30. Natuurlijk jammer dat er dit jaar geen medaille in zat, maar ontvreden kan ik ook zeker niet zijn. Ik merk dat ik voor een snelle 5000m een goede basis nodig heb, iets wat ik dit jaar helaas heb gemist door de blessure in de winterperiode. Het doel voor volgend jaar lijkt me dus duidelijk :)

Voor de rest van het team was het een super goed NK, we hebben uiteindelijk 6 medailles mee naar Groningen genomen en ik wil dan ook Wilfred, Machteld, Marit (2 medailles!!), Victor en Olfert van harte feliciteren. Lees verder over de prestaties van het team op www.team4mijl.nl

NKBaan_2010

Plaats reactie

Beveiligingscode
Vernieuwen

?>