Joomla TemplatesJoomla HostingWeb Hosting <
Banner

Op de weg terug

16 juni, 2011

Het is al een tijd geleden dat ik mijn website heb bijgewerkt… tijd voor een update dus! Na een hele lange winter van revalideren mocht ik in januari weer rustig opbouwen. Deze periode ging met ups en downs, maar ik kan nu wel zeggen dat ik weer op de weg terug ben. Na een mooie trainingsstage waar we met het hele team goed getraind hebben, mocht ik voor Groningen Atletiek de 3000m lopen op de competitie. Deze wedstrijd werd een lange boemel en de punten werden pas bij de laatste 200meter verdeeld. Ik miste de versnelling en kon op mijn nog niet veel snelheid maken. Die snelheid blijkt nu ook nog het probleem en daar ligt de komende tijd dan ook het accent op in de trainingen. Drie weken na de competitie stond ik aan de start van de 3000m in Tilburg. Het plan was om kilometers van 3.10 te lopen met behulp van Sybren Mulder. De eerste kilometer kwamen we nog goed door, maar helaas verloren we in de 2e kilometers wat seconden. Dit kon ik in het laatste stuk nog een beetje goedmaken en eindigde in 9.33.21. Hier was ik zeker tevreden mee en deze tijd klopte ook met de afgewerkte trainingen. Een week later was het weer tijd voor de competitie, deze keer een 1500m in Nieuwegein. Het plan was om meteen maar tempo te lopen en er geen boemel van te maken (we lopen voor punten en niet voor tijd). Er werd gelukkig ook stevig geopend, maar na een ronde heb ik de kop maar overgenomen. Dit had wel het gevolg dat ik nu een groot deel op kop moest lopen. In de laatste 200meter werd er dan ook vanachter mijn rug gesprint en kon ik niet snel genoeg reageren. Alweer een 3e plek was het resultaat. Niet geheel tevreden, maar wel met de teamprestatie. Met het team staan we nu eerste!!! Volgende week nog knallen met zijn allen en dan hopelijk de volgende keer in de eredivsie!

Tartletos_Loopgala_2011

Gister was het tijd voor een 5000m in Wageningen. Onder ideale omstandigheden stond ik samen met trainingsmaatje Stefanie Bouma aan de start. Het plan was om rondjes 80 te lopen en dan hopelijk langzaam te versnellen. De wedstrijd begon goed en we zaten al wat voor op het schema (2000m in 6.35 en 3000m in 9.53). Ik zat mooi in een groepje, maar toen ze gingen versnellen kon ik nog niet mee. Hierdoor moest ik zelf tempo blijven lopen en dit ging gelukkig goed. Ik viel niet terug en bleef in mijn eigen tempo doorgaan. De laatste 600m kon ik nog versnellen, maar de meiden voor me hadden al een goed gat geslagen. Ik eindigde (weer!!) als derde, maar met een goede tijd van 16.28.58. Ik ben erg tevreden over het verloop van de race en hoe ik het heb opgebouwd. De komende periode zal ik nog aan mijn snelheid werken en hopelijk kan ik straks dan langer in een wat hoger tempo lopen. Het vizier ligt hierbij natuurlijk op het Nederlands Kampioenschap, waar ik mijn titel ga verdedigen. De komende tijd zal ik nog twee wegwedstrijden lopen: aanstaande zondag de LadiesRun in mijn thuisstad Groningen en volgende week de bedrijvenrun van de Stadloop Appingedam. Zondag 26 juli gaan we dan met het hele meiden team van Groningen Atletiek naar Zwolle. Hier gaan we knallen en hopelijk genoeg punten halen om meteen te kunnen promoveren. Ik hou jullie op de hoogte!

Reacties  

0 #1 Rik 17-06-2011 23:19
Gefeliciteerd met al je 3e plekken.
Weer 3e inderdaad het begint op te vallen. Zal wel de laatste keer zijn dat ik je voor bleef (liep 16;26;96) :sad:

Succes verder met trainen en je wedstrijden.
Citeer

Plaats reactie

Beveiligingscode
Vernieuwen

?>