29 maart, 2010
Het is alweer een tijdje geleden dat het NK cross geweest is, dus het werd wel weer tijd voor een nieuw(s) berichtje. Na de koude witte winter ben ik erg blij dat het zonnetje nu weer lekker schijnt Geen lagen kleren meer aan en weer in t-shirt op de baan. Na het NK cross heb ik nog wat volle km-weken gemaakt om mijn zones wat te verbeteren en de belasting wat op te voeren. Het NK ging nog niet erg naar verwachting, maar de laatste tijd voel ik dat het allemaal weer wat beter 'klopt'. De baantrainingen gaan de laatste tijd eigenlijk beter dan verwacht en geven een goed gevoel voor de komende tijd. Afgelopen zaterdag hebben we met het team een mooie training afgewerkt. Na 4 vliegende 30tjes en 60tjes moesten we 1000m's lopen vanaf 3.40 en dan steeds 10 sec sneller. Bij de 3.00 kon ik nog net de groep volgen en toen was het kijken tot hoever ik de 2.50 groep kon volgen. Het werd een 800m in 2.18. Ik hoop dat dit een mooie test was voor aankomende zaterdag, want dan staat de1e baanwedstrijd weer op het programma: de trainingspakkenwedstrijd in Steenwijk. Hier staan wij bijna elk jaar met het hele team aan de start, in ieder geval iedereen die een 5000m kan volhouden :) Ik zal gaan testen hoe de vorm is en hopelijk kan ik vanaf rondjes 80 gaan versnellen. Kijk zaterdagavond op mijn site voor de uitslagen van iedereen!