Door de vele sneeuwval de afgelopen 2 maanden is de voorbereiding voor het NK cross anders verlopen dan vorig jaar. Ik heb volgens mij 2 keer op de baan kunnen trainen, dus voor de rest waren de trainingen overal en nergens in Groningen. Deze winter stond in het teken van kilometers maken en dat heb ik dus ook veel gedaan. Het stukje tempohardheid is dan ook wat teruggevallen volgens mij en dat merkte ik vandaag dan ook wel tijdens het NK. Het begin ging erg goed, ik zat ik een mooi groepje met 4 andere meiden rond de 4e plek. De eerste grote ronde kwam ik aardig door, de zandkuil ging ik als eerste in, maar in de klim omhoog kwam Sanne me voorbij. Ik moest dus een achtervolging inzetten. In het stuk dat wat naar beneden ging kon ik aardig doorlopen, maar ik merkte dat de rest van de meiden dat ook konden. We moesten toen nog 3 ronden. In de laastse ronde verloor ik een plekje, maar in het eindstuk kon ik Jolanda voorbij en probeerde ik nog richting plek 6 te lopen. Het gat was helaas al te groot geworden en ik kwam als 7e over de finish. Ik ben hier niet helemaal tevreden mee, had graag mijn positie van vorig jaar willen verbeteren (plek 5). Aan de support heeft het zeker niet gelegen, bijna mijn hele familie stond aan de kant te schreeuwen :) Echt super leuk! De komende tijd zal ik hier in de buurt nog wat wedstrijden lopen en eind april vertrekken we met het hele team naar Portugal. Lekker 2 weken trainen in de zon, daar heb ik zin in!!
| 1 | Miranda Boonstra | 1972 | Nijmegen Atletiek | 29:29 |
| 2 | Andrea Deelstra | 1985 | AV Heerenveen | 29:53 |
| 3 | Ruth van der Meijden | 1984 | Asterix | 30:24 |
| 4 | Sabine van de Reijt | 1981 | Sprint | 30:43 |
| 5 | Corine Spaans | 1976 | Eindhoven Atletiek | 31:12 |
| 6 | Sanne Broeksma | 1985 | PAC | 31:25 |
| 7 | Marieke Falkmann | 1987 | Groningen Atletiek | 31:29 |