Winter, sneeuw, kou, ijs, glibberen enz.. erg leuk allemaal en de olympische spelen zijn natuurlijk super om te kijken, maar voor mijn looptrainingen ben ik nu wel klaar met deze omstandigheden. Al een hele tijd ligt onze baan in het stadspark onder het sneeuw met daaronder nog een dikke ijslaag. We maken nu dus gebruik van de omgeving rondom de baan, de peizeweg, rondje peize, paterswoldse meer of rondje park. De laatste tijd heb ik dan ook veel aan mijn duurvermogen gewerkt met volle trainingsweken van 110-140 km. Het snelle werk lag dus op een laag pitje. Om te kijken hoe de vorm is heb ik afgelopen zondag meegedaan met de Running Centercross in Appelscha. Door de sneeuwval was er een ander parcours uitgezet van 1250m met wat pittige klimmetjes erin. Er moesten 5 ronden gelopen worden. Bij de start nam ik snel de kop en had meteen al een voorsprong op de rest van de dames. Ik kon goed doorlopen en de klimmetjes waren goed te doen. Er zeten wat scherpe bochten in en het was dus goed uitkijken om niet te vallen of door je enkel te gaan, dus geen risico nemen met het oog op het NK. Mijn snelle start moest ik wel wat bekopen, want de 3e ronde ging al wat langzamer. Toch kon ik wel doorgaan en voor mijn gevoel liep ik de laatste ronde nog goed door. Ik was tevreden met deze wedstrijd, maar het is toch lastig om te zeggen of de vorm nu goed is omdat het alleen hard moest maken. Ik hoop dan ook dit weekend, bij de 8km in Apeldoorn, de concurrentie bij te houden en een snelle tijd neer te zetten. Vanaf dan is het nog 2 weken toewerken tot de NK cross en daarna zal het aftellen zijn tot de stage in het zonnige Portugal.