Joomla TemplatesJoomla HostingWeb Hosting <
Banner

ZFC

ZFC_201025 jan, 2010

Gisteren heb ik meegedaan aan de Zac Freudenberg Cross. Deze wedstrijd werd door Vitalis georganiseert en het parcours ging over 'ons' trainingsrondje. Door de sneeuw en het ijs wat nog in het Stadspark ligt moest het rondje wel aangepast worden. Ik moet zeggen dat de organisatie het prima voor elkaar had en dat je goed kon zien dat ze hard hadden gewerkt om toch een mooi rondje uit te kunnen zetten.

Deze cross was voor mij meer een test dan een wedstrijd. Ik had de hele week dan ook veel getraind en had mij ook ingeschreven voor de 2,7km en de 5,4 km. Bij beide afstanden had ik al snel de kop te pakken en kon goed blijven doorlopen. Af en toe moest je goed kijken waar je je voeten moest neerzetten want er zaten nog wat gevaarlijke stukjes tussen. Het was een pittig rondje met in het begin al een dikke sneeuwlaag waar je amper doorheen kon lopen, veel bochtjes en natuurlijk een heuvel. Bij de 2,7 km was het nog wat aftasten en probeerde ik het tempo hoog te houden, wat in je eentje toch wel moeilijk is. Drie kwartier later stond ik aan de start van de 5,7km en dit zou ik wat rustiger aan doen. Elk rondje ging eigenlijk beter en ik wist ook hoe en waar ik het beste kon lopen. Met twee gouden medailles en een goed gevoel was het al met al een erg gezellige dag met veel bekenden. Op naar het NK cross!

Korte Cross

Plts Naam Woonplaats Tijd
1 Marieke Falkmann
Groningen
9:58
2 Marieke Potijk Groningen
10.57
3 Alicia van Doorn Groningen
11.20

Lange Cross

Plts Naam Woonplaats Tijd
1 Marieke Falkmann