Net als vorig jaar stond ik aan de stad van de Ladies Run in mijn eigen stad Groningen. Toen het vorig jaar redelijk weer was, was het dit jaar erg warm en benauwd. Nadat mijn trainingsmaatje Stefanie Bouma de 5km gewonnen had, mocht ik starten voor de 10km. Dit zou een eenzame wedstrijd worden met geen tegenstand, dus kwam Eddy met een opdracht. Ik zou de eerste 5km proberen de tijd van Stefanie te lopen en daarna het tempo laten zakken. Ik weet niet precies mijn ronde tijden (2,5km) maar de opdracht is niet gelukt. Ik kwam volgens mij net onder de 18minuten door, en had toch veel last van de warmte. De 2e 5km liet ik het lopen en ik kwam in een tijd van 37.49 over de finish. Al met al voelde het dat ik meer verslapte, maar het viel me nog mee. Het was net als vorig jaar weer een erg gezellige wedstrijd, met veel mensen langs het parcours.
Volgende week zal ik aan de start staan bij de Europacup in Budapest, waar ik een 5000m ga lopen. Daar heb ik super veel zin in en hopelijk kan dat nog een pr worden. Marit Dopheide, traininggenoot van Team4Mijl, mag ook mee en zal starten op de 4x400m. Ik hou jullie op de hoogte!!