Joomla TemplatesJoomla HostingWeb Hosting <
Banner

Update

28 april, 2010

Het is al een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen, dus ik zal eens vertellen hoe het gaat. We zijn met het team alweer een tijdje terug uit Portugal waar we heerlijk hebben getraind. Ik heb super goed kunnen trainen en vertrouwen gekregen in het seizoen. Dat vertrouwen werd versterkt door de 3000m in Vught, slechts een paar dagen na de trainingsstage. Ik ging weg op een tijd van 9.15 en Noel zou dit tempo gaan hazen. Door wat zoeken naar mijn plekje was het voor mij een beetje een rommelige race. Het eerste rondje was iets te langzaam waardoor er versnelt moest worden. We kwamen goed door op 3.05, maar de 2e 1000m ging in 3.07. De laatste km was doorbijten en dit resulteerde in nog een 3.07. Niet helemaal mijn doel gehaald, maar wel erg tevreden en natuurlijk een pr! De dag erna stond in het teken van uitrusten en herstellen, want die dag daarna stond voor mij de 1000m in Lisse op het programma. Met nog wat vermoeide benen stond ik aan de start. Ik wist niet echt wat ik moest verwachten, mijn laaste 1000m was bij de c junioren en een 800m was al dik 2 jaar geleden. Het plan was om gewoon te volgen en kijken hoe lang ik mee zou kunnen in het tempo van de haas. De opening van de haas was sneller dan de planning en ik zat daar een paar plekken achter, zodat ik wel in het gewenste tempo doorkwam (66s). De tweede ronde kon ik wat plekken opschuiven en na nog een rondje van 66s (pr op de 800m :)) waren Helen Hofstede en ik over. Ik probeerde erover heen te komen, maar Helen gaf niet op. Samen kwamen we over de finish en na een tijdje werd duidelijk dat ik op 2 honderdste seconde tweede geworden was. Nadat ik mijn tijd zag, was ik daar al helemaal niet mee bezig.... 2.45.58!!! Dit had ik echt niet verwacht. Dit is een nieuw team-record en ik sta nu 16e op de allertijden lijst.

De week na deze 2 wedstrijden ben ik verkouden geworden en daar heb ik helaas in de trainingen last van. De afgelopen week dus wat rustiger aan gedaan en helaas de wedstrijd van vanavond (Apeldoorn) moeten afzeggen. Ik had graag een snelle 3000m (nu wel onder de 9.15) willen lopen, maar dit moet ik nog even uitstellen. Zaterdag ga ik kijken hoe ik er dan voor sta en dan beslis ik of ik volgende week nog een wedstrijd loop, of nog een trainingsblok inga. In ieder geval doe ik op 12 juni mee aan de Gouden Spike in Leiden en daar hoop ik richting de 4.20 te gaan op de 1500m.

Plaats reactie

Beveiligingscode
Vernieuwen

?>