4 april, 2010
Gister stond dus de trainingpakkenwedstrijd in Steenwijk op het programma. Onderweg erg veel regen gehad en dit voorspelde niet veel goed. De 5000m was dit jaar een Noord Nederlands Kampioenschap. Het gevoel voor de wedstrijd was dat het 50-50 kon gaan. Of ik zou kapot gaan na 3000m of ik kan nog versnellen. Door de grote deelename moest ik starten in de 2e serie. De eerste serie had geluk met het weer want het bleef droog. Sybren Mulder, gehaast door Stefan Wessel, won de wedstijd in een dik pr en een mooie tijd onder de 15 minuten. Helaas begon het te regenen toen de 2e serie van start ging. Olfert Molenhuis zou ervoor gaan zorgen dat we rondjes 80 zouden lopen. Zo onstond er een treintje van Olfert, ik en Jasper Sinnema. Olfert deed het super goed en we smokkelden steeds wat seconden van de doeltijd af. Na 3000m kreeg Jasper en moeilijk en moest een gaatje laten. Ik kon Olfert nog goed volgen en hij maakte de weg goed vrij van dubbelaars. Volgens mij ging het tempo nog wat omhoog, maar km tijden zullen later nog wel volgen. Met nog iets van 800m te gaan riep Eddy dat er nog een pr in zat, dus we probeerden nog een tandje bij te zetten. Het was dan niet veel, maar met iets van 9 honderdste heb ik dan toch nog een pr gelopen, 16.18.57. Zo'n tijd had ik zeker nog niet verwacht na een matige winter. Ik ben nu voor mezelf dus al een stuk verder en hoop dit dan ook zeker door te trekken naar het zomerseizoen. Ik zal zo snel mogelijk de officiele tijden hier vermelden als deze bekend zijn, en natuurlijk ook die van de rest van mijn team. Er zijn veel pr's gesneuveld dus we kunnen wel zeggen dat Team 4 Mijl een super goede start van het seizoen heeft gemaakt.
Prestaties van mijn teamgenoten
| Anouk Everts | 19.16.67 |
| Martin Lunenborg | 17.05.74 |
| Jasper Sinnema | 16.31.25 |
| Frank Blikslager | 16.00.81 |
| Andrew Larasen | 15.57.31 |
| Sybren Mulder | 14.54.39 |
Hieronder nog een oude foto van het NNK 2004. Toen waren het 2 medailles voor de Sperwers met Jeroen Bouwmeester en Stefan Wessel. Ik was toen 2e op de 1500m in 4.53.21.