Dit jaar stond ik, na 1 jaar niet, weer aan de start bij de Warandeloop. Deze wedstrijd stond voor mij in het teken van het EK cross. Na een lange voorbereiding en veel trainingsuren was ik er klaar voor. Na jaren met sneeuw, kou en regen was het weer erg zacht en het parcours niet een grote modderpoel. Ik had afgesproken om behouden te starten en het tempo gedurende de wedstrijd wat op te voeren. Helaas ging de groep Nederlanders wel hard van start en kwam ik al snel wat achter de groep aan te lopen, zodat ik niet goed meer uit mijn ritme kon komen. Een paar meiden die van voren terug vielen kon ik nog inhalen, maar ik kon er niet meer een hele harde wedstrijd van maken. Ik was erg blij dat ik 1e U23 ben geworden, maar ik wist dat ik niet mijn huidige goede vorm heb laten zien. Ik ben dan ook niet geselecteerd voor de EK ploeg, en dit is dan ook een flinke domper op mijn seizoen. Teleurstelling, boos, verdrietig... topsport kan erg leuk zijn, maar soms helaas ook erg hard. Het is geen blessure en ik ben goed in vorm, dus ik ga verder en op weg naar een nieuwe uitdaging!
| Plts | Naam | Geb jr. |
Vereniging | Tijd |
| 1 | Marieke Falkmann | 87 |
Groningen Atletiek | Team 4 Mijl |
30:57 |
| 2 | Manon Kruiver | 88 |
NOVA | TDR | 31:51 |
| 3 | Lisanne Groen | 87 |
Phanos | 32:15 |